e-padankata

Crossword

Complete the crossword, then click on "Check" to check your answer. If you are stuck, you can click on "Hint" to get a free letter. Click on a number in the grid to see the clue or clues for that number.
1     2          
           
           
  3           
           
4             
           
5         6      
7             
           
      8       
     9        
    10         
           
           
           
           
           

SAHABAT SETIA

TINTA DARI ILAHI

Thursday, February 27, 2014

Rintihan Kalbu

Ya Allah
kuatkan aku,
untuk bernafas sebagai hambaMu.

Ya Allah,
bantulah aku,
untuk merasai damai dalam jiwaku,
tatkala aku,
berzikir mengingatiMu.

Ya Allah,
di saat aku,
merasa hiba, alpa dan leka,

Aku tahu,
hanya engkau yang mampu mengubatiku.

Di saat aku merasa khuatir dengan takdirMu,
entah mengapa,
perasaan itu akan menghilang,
tatkala aku tersungkur sujud di hadapanMu.
sewaktu ku menangis menahan sendu.
merintih hiba di hadapan Rabbku..

Aku seolah,
dapat merasakan ketenangan,
yang semilir, mendamaikan kalbuku.

Di kala jiwaku meronta,
namun hatiku tetap merasa bahagia.

Bila Kau, hadir di jiwa.

Ya Rabb,
Perasaan ini,
kedamaian ini,
janganlah Engkau tega,
untuk membiarkan diriku,
tanpa peganganMu.

Mencari dan terus mencari cinta Ilahi..
Mogaku terus tabah mengharungi segala mehnah yang Engkau beri.

Pengemis cinta Ilahi.

bintufadz
Shah Alam
270214



No comments:

Post a Comment