e-padankata

Crossword

Complete the crossword, then click on "Check" to check your answer. If you are stuck, you can click on "Hint" to get a free letter. Click on a number in the grid to see the clue or clues for that number.
1     2          
           
           
  3           
           
4             
           
5         6      
7             
           
      8       
     9        
    10         
           
           
           
           
           

SAHABAT SETIA

TINTA DARI ILAHI

Wednesday, January 15, 2014

2014 - Satu Permulaan Baru

Bismillah walhamdulillah.

          Alhamdulillah. Pembuka kata untuk tahun 2014 yang penuh makna. Sudah lama rasanya saya meninggalkan laman web blogger ni. Nampaknya saya telah membiarkan ianya bersawang. Tidak meletakkan apa-apa update. Hanya sedikit sahaja usaha saya kira.

Sedar tak sedar, sudah lima tahun rupanya usia blog saya. Namun yang terkilannya, saya tidak dapat menghidupkan blog ini dengan baik.

            Mulanya, asal saya membina blog ini adalah sewaktu saya berada di tingkatan satu. Sekadar suka-suka untuk mengikut kawan-kawan. Kebetulan waktu itu, ramai kawan sekolah yang mencipta blogger. Jadi, saya tidak mahu ketinggalan untuk mencuba.

            Mungkin ketika itu saya masih terlalu mentah untuk memahami akan peri pentingnya mata pena dalam menyebarkan dakwah. Tapi kini, ya, saat ini, saya telah dapat merasakan seolah-olah ada sesuatu perkara yang saya perlu usahakan.

Iaitu menghidupkan blog ini. Dengan hasil penulisan saya sendiri.

Sebagaimana sabda baginda Rasulullah S.A.W :

                   " Sampaikanlah daripadaku, walau sepotong ayat. "

Dan sekarang saya ingin melaksanakannya. Bukan sekadar suka-suka, namun atas kesedaran bahawa saya juga tergolong sebagai seorang DA'IE, yang mengajak kepada Allah S.W.T.

Itu rupanya yang saya abaikan selama ini.

Dan kini, saya tidak mahu untuk mengulanginya lagi.

Semoga Allah memberi saya kekuatan, untuk terus memaksimumkan potensi diri dalam kehidupan.

Bermanfaat untuk Islam, insyaAllah.

KUNTUM KHAIRA UMMAH ! (KAMU ADALAH UMAT TERBAIK!)

Bersama kita bergerak.

     

 Nota Kaki :

       DA'IE - Penyeru yang mengajak orang lain kepada Allah S.W.T


No comments:

Post a Comment